Autor: 021.rs

Novi Sad
25.10.2016.
10:01 > 22:22
Radnici "Puta" su specijalnim materijalom crvene boje označili biciklističke staze, odnosno trake, u Kisačkoj ulici, čime su one postale mnogo vidljivije za sve učesnike u saobraćaju.
  • Super

    27.10.2016 22:11
    odlicno
    Videli u Holandiji da je tako .Trebalo bi i u kruznim tokovima primenuti one kugle ko u Madjarskoj.I to bi bila super ideja,ne bi vise bilo cukanja u kruznim tokovima!
  • Marko Trifković

    26.10.2016 13:10
    NSBI
    Poštovani "Vlada", odredbe propisa na koje se pozivate više nisu na snazi. 2009. godine nisu donete izmene, već potpuno nov zakon čije je važenje utvrđeno u prelaznim i završnim odredbama. Prečišćeni tekst Zakona o bezbednosti saobraćaja na putevima ("Sl. glasnik RS", br. 41/2009, 53/2010, 101/2011, 32/2013 - odluka US, 55/2014, 96/2015 - dr. zakon i 9/2016 - odluka US) kojima su regulisanja ova pitanja možete naći i online (npr. u Paragrafovoj bazi). U članu 7, stav 1, tačke 13 i 26 glase:

    "13) biciklistička traka je saobraćajna traka namenjena isključivo za saobraćaj bicikala, mopeda i lakih tricikala,"

    "26) biciklistička staza je put namenjen isključivo za kretanje bicikala,"

    Ove odredbe su na snazi i primenjuju se, što znači da za vožnju mopeda na biciklističkoj stazi možete biti kažnjeni jer ne vozite po površini koja je namenjena toj vrsti vozila. Vozilo o kome pričate se sada deklariše kao moped ili laki tricikl. Kada je rađena kampanja informisanja o novom zakonu, usled većeg broja bitnih izmena ovome se nije pridao veći značaj, pa veliki broj ljudi koje pogađa za ovu izmenu i ne zna. Takođe važeći Zakon o javnim putevima ("Sl. glasnik RS", br. 101/2005, 123/2007, 101/2011, 93/2012 i 104/2013) nije usaglašen sa ovim definicijama, ali on ne reguliše pravila saobraćaja, već tehnički i pravni položaj puteva. Svako dobro.
  • Vlada

    26.10.2016 12:14
    @Marko Trifković

    Zakona o bezbednosti saobraćaja na putevima, uključujući i izmene iz 2009. godine na koje verovatno misliš:
    Član 10.
    14) biciklistička staza je izgrađena saobraćajna površina namenjena za saobraćaj bicikala i bicikala sa motorom koja se proteže uzduž kolovoza i koja je od njega odvojena i obeležena propisanim saobraćajnim znakom;
    29) bicikl sa motorom je vozilo na motorni pogon sa dva ili tri točka, čija radna zapremina motora nije veća od 50 cm3 i koje na ravnom putu ne može da razvije brzinu veću od 50 km na čas;
    To u stvarnosti znači motor do 50 kubika; isto važi i za biciklističku traku, koja je u pitanju u Kisačkoj.

    S obzirom da sam u celoj raspravi na vašoj strani, shvatite ovo dobronamerno: nije neophodno da imate pravnika, ali barem onda nekog ko razume propise.

  • Marko Trifković

    25.10.2016 21:49
    NSBI
    Bojenje staza i traka standardno je u mnogim zemljama, ali se koriste različite boje (crvena, plava, zelena). Zelena se koristi u SAD, Australiji, plavu ćete videti u Danskoj, crvenu u Sloveniji, Holandiji itd. Zelena je boja za koju se prilikom anketiranja 2014. godine opredelilo čak oko 80% novosadskih biciklista ( http://www.nsbi.org.rs/biciklisti-preferiraju-zelenu-boju-staze ), dok je crvena bila najnepopularnija.
    Poštovani "Vlada", biciklističke staze su u poslednjih 7 godina namenjene isključivo za kretanje biciklista.
    Poštovani "ex chapman", u gomili biciklističkih problema postoje prioriteti, a prisustvo mopeda i motora na stazama je sezonska i marginalna pojava spram drugih. U radnoj grupi učestvujem (bez nadoknade) da bih doprineo poznavanjem teme i zajednice. Funkcije me ne interesuju, ali me interesuje da institucije uvažavaju građane, naše probleme, potrebe, stavove, predloge i slično.
    Poštovani "ja", dobro je reći javno šta građani preferiraju i koje opcije postoje. Sugestija je i ranije predstavljana nadležnima na osnovu anketa, pitanje je izbora koje je bolje pomenuti kad se posao počinje i materijal testira nego za 10 godina. Posao koji je urađen u Kisačkoj je svakako za pohvalu. Koriste se novi materijali, nova rešenja, površina je presvučena materijalom koji ne proklizava itd. i ako pratite društvene mreže, videćete veoma snažnu i pozitivnu reakciju biciklističke zajednice. Svako dobro.
  • Vojvosadjan

    25.10.2016 20:56
    @Blajv
    Rizbo je Lidbo.. sto je i dokazao svojim predjasnjim komentarima, a i nekim preee. Garant ne zna da vozi bajs
  • saramakas

    25.10.2016 20:37
    Neka mi neko objasni ovo: ako ja ne smem da vozim motocikl po bici stazi, zasto biciklista sme da vozi bicikl po motoputu? Ako ja njega ugrozavam vozeci po bici stazi, na isti nacin ugrozava i on mene vozeci po motoputu.
    A sto se trusta "mozgova" poznatih kao Agencija za bezbednost u saobracaju tice, s obzirom da se onime sto im ime kaze i ne bave, treba ih ili preimenovati u Agenciju za kaznenu politiku u saobracaju ili ukinuti.
  • Симица

    25.10.2016 18:45
    @Vlada по закону уведеном 2009. Бициклистичка стаза је намењена само и искључиво за бициклисте и забрањена је за било који вид моторних возила. То што ти спомињеш је бициклистичка трака, управо ово што су данас офарбали. Туда смеју мопеди, лаки трицикли и лаки четвороцикли.
  • Ulicar

    25.10.2016 18:39
    Pa gde ste hejteri? Vidim da ste pre neki dan mrzeli vojsku, sad malo mrzite bicikliste. Jadno je bili mali iskompleksirani hejter.
    Biciklisti su retki u gradu i ovoj drzavi da imaju m*da da izadju na ulice i da se bore za svoja prava. Zasto to drugi ne rade? Cega se plasite? Lako je biti m*donja na internetu....
  • Huncut

    25.10.2016 17:58
    Crveno je boja ljubavi
    E jos civene fenjere da ubodu, i kompletna usluga...
  • sma_t_rac

    25.10.2016 17:31
    Peckham
    Pozdravljam inicijativu i trud, ali izgleda da je Dellboy uspeo da uvali zalihe farbe.
  • Dule

    25.10.2016 17:23
    Kako ste svi pametni preko komentara, i kako se svi borite preko komentara za pesake i motorna vozila. Biciklisticka inicijativa menja ono sto je zanima: uslove za bicikliste. Napravite neku pesacku ili vozacku inicijativu pa izgurajte to sto hocete.
  • ĐURA

    25.10.2016 16:58
    OLEE
    Mnogo iritirajuča boja!?Šta sa onim vozačima koji su rođeni u znaku Bika!?
  • lala

    25.10.2016 16:53
    znanje
    Svi ucesnici u saobracaju osim biciklista poseduju dozvolu za upravljanje vozilom sto je dokaz da su obuceni da ucestvuju u saobracaju. Bicikove moze da vozi svako bez obzira da li zna da se ponasa u saobracaju ili ne....
  • B54

    25.10.2016 16:36
    ***
    Naravno, nemoj da se neko slučajno seti da uskrati prihod "Parking servisu" i izmesti parking odatle. Tada bi biciklisti mogli do ivičnjaka, što širi prostor automobilima.
  • RIZBO

    25.10.2016 16:32
    @ Blajv
    ej, a da nisi ti neki hermafrodit, i nemoj da umišljaš da bih prljao ruke na takve, no i to možemo proveriti kada ne budeš stao na Štrandu npr!
  • đokica

    25.10.2016 16:08
    HOLIVUD
    Svećano Biciklisti kroz Kisačku ili ti Holivudsku ulicu!?
  • Blajv

    25.10.2016 14:55
    @RIZBO

    Simpatično kako uvek najveće pi*ke od ljudi fantaziraju o nekakvom laktanju i fajtu s biciklistima.
  • RIZBO

    25.10.2016 14:40
    A PEŠACI?
    manijaci na biciklima uopšte ne prepoznaju pešake na prelazima, ne zaustavljaju se, jednostavno misle kako su Bogom dani da gaze! Treba ucrtati na svakom prelazu zebru, staviti znak da je u pitanju pešački prelaz, a ne da ovako da čekam budaletinu na lakat kada neće da stane kod Štranda!
  • Kaligula

    25.10.2016 13:59
    Crvena boja je odvratna. Umesto prostornog planiranja imamo prostorno unakazivanje. Ne zamerite, prostora treba i za bicikle jasno ali ovo je sve budzenje i ubudzavanje i mazanje. Predlazem onda ceo grad tako u crvenu dok svi ne popadamo u nesvest od boja. Uzas.
  • Lala

    25.10.2016 13:10
    Nomad
    25.10.2016 • 11:48
    A šta će da spreči kojekakve da tu parkiraju i zaustavljaju svoje automobile, kombije i slično?

    @Ni do sada niko nije tu zaustavljao kola, jasno je bilo belom linijom iscrtano dokle je parking, dokle je staza za bicikle.
  • Perica

    25.10.2016 13:09
    KLIZALIŠTE
    Prva kišica,tužbe ima da pljušte!?Po kišici,svi u Kisačku po novce!?
  • Vlada

    25.10.2016 13:00
    @ex chapman

    Kao i većina komentara protiv biciklista, i ovaj se zasniva na gluposti i neznanju. Na biciklističkim stazama je dozvoljeno, tj. obavezno kretanje motora i mopeda do 50 kubika; to često zloupotrebljavaju i motori sa malo većim kubikažama, ali je sasvim nerealno da će se biciklisti podići u protest zbog 15-tak motoraša, koji obično ni ne krše propisanu brzinu. Sa druge strane, da pešaci zapravo imaju ozbiljan problem sa jurcanjem na biciklističkim stazama, a ne da je to samo puko proseravanje, prvo bi insistirali da se odatle uklone motori, pošto SAMO oni zapravo mogu da probiju propisano ograničenje brzine i jedini imaju dovoljnu masu i brzinu da zapravo nekog i povrede.
  • Plavić

    25.10.2016 12:57
    Što-šta treba ofarbati
    Pešački prelazi u Novom Sadu nisu obeleženi preko biciklističkih staza - na stotine je takvih mesta (svratite do Futoške pijace ...) - i tu, "naravno" biciklisti imaju prednost! Mnogi veoma agresivno isteruju svoja "prava". Kako tu niko ne pominje "zapad" i Evropu. Nikome od nadležnih ni na pamet ne pada da ovu anomaliju otklone, pešaci nemaju "Inicijatore", ne blokiraju ništa ... čak ni u strogo pešačkim zonama.
    Ova ludost nadmudrivanja raznorodnih učesnika u saobraćaju, lično i slično samopromovisanje, zloupotreba uticaja i položaja - mora hitno da se završi - za opšte dobro. Krajnji je čas da se neko istinski posvećen, ponavljam, istinski posvećen, pobrine da se u Novom Sadu uspostavi saobraćaj u skladu sa važećim propisima, da se svim učesnicima obezbedi ono zbog čega sve to i postoji - da najsigurnije, najracionalnije i najbrže sto može stigni kuda su naumili. Ma koje sredstvo koristili. Hteli to "neki" ili ne, trenutno su najbrojniji učesnici pešaci i motorna vozila i nikakva drčnost tu ne može ništa.
    Posebna i naročito tragična priča su oni koji treba taj isti saobraćaj da planiraju, projektuju, organizuju i nadziru. Pomenuću samo mesto (sme li se to nazvati raskrsnicom?) gde se stiču Cara Dušana, Ive Andrića, Bulevar Evrope, Patrijarha Pavla itd. To je zločin! Regulacija znači stvaranje uslova za najracionalnije odvijanje saobraćaja u datim uslovima - u ovom gradu ona služi za ometanje, rezanje i usporavanje! Kako nam rade semafori? Zato dodajmo još 11 novih!
  • Ja

    25.10.2016 12:39
    Stvarno smo neverovatan narod! Kad nema biciklisticikh traka, STO IH NEMA? Kada ih ima, STO NISU OFARBANE? Kad se ofarbaju, A STO NISU U ZELENO OFARBANE? Nasem narodu covek stvarno ne moze da ugodi!
  • Бициклиста

    25.10.2016 12:26
    Дивота до прве кишице а онда ко клизање на леду, има да изгинемо ко врапци.
  • Neko tamo

    25.10.2016 11:58
    A na fotki auto parkiran po sred bici staze. I još jedan iza njega.
  • ex chapman

    25.10.2016 11:51
    sjajno
    odlična stvar. ali neko ovde pomenu motorcikle - i oni "uredno" koriste biciklističke staze, ali se "biciklistička inicijativa" time ne bavi. znaju oni kome ne smeju da se zamere. ali se zato efikasno obračunavaju sa dečjim kolicima i "bezobraznom" decom koja šetaju po pešačkim zonama i parkovima! čim je g. Trifunović dobio državnu funkciju u nekoj komisiji odma' i je jasno koliko je sati! u Srbiji se čak i dobre stvari, poput promovisanja bicikla kao jednog od najboljih urbanih prevoznih sredstava, izvrgnu u svoju zlu suprotnost i budu zloupotrebljene!
  • Nomad

    25.10.2016 11:48
    A šta će da spreči kojekakve da tu parkiraju i zaustavljaju svoje automobile, kombije i slično?
  • ponja

    25.10.2016 11:47
    Anstajn Mileva zasluzuje vise
    Mozda je bolje bilo da su SREDILI celu ulicu.............................................. sa behatonom i odvojili fizicki biciklisticku i pesake. Mozda je ovo cak i klizavo.
  • Trt

    25.10.2016 11:43
    @/

    Nemo' ni ti da se buniš kad te onda neko nahrani tvojim retrovizorom.
  • neko

    25.10.2016 11:29
    Sta to vredi kad gomila biciklista vozi sredinom puta.
  • Damir

    25.10.2016 11:22
    Ne znam gde se to bici staza obelezava zelenom bojom?! Odakle im ova informacija... Crvena je svuda prisutna, dosta vam je samo do Segedina otici i videcete primer...
  • Vojvosadjan

    25.10.2016 11:22
    Ja imam da vam prodam bas tu boju koja svetli usled akumuliranja dnevne (i vestacke) svetlosti.. pa ako ste zainteresovani javite se ;) Ma imam kakve god ocete boje :)
  • /

    25.10.2016 11:18
    /
    nemo posle da se bunite kada neko od parkiranih otvori vrata
  • Biće i zloupotreba

    25.10.2016 11:17
    Kladim se da će roditelji ponosno gurati kolica po toj liniji.Recimo, kao na keju, trim stazi.
  • munja

    25.10.2016 11:01
    U Nemačkoj se koristi crvena (bar u Bavarskoj), uglavnom na raskrsnicama i na mestima gde se sa sporednog puta priključuje na glavni. Ovde koliko vidim ima par štrafti koje nemaju smisla (ova kod stanice kod apoteke), ali ako je zbog testiranja boje i materijala onda ok. Bravo za biciklističku inicijativu.
  • Steva

    25.10.2016 10:54
    Ko je ovde
    I sami kažu da se u celom svetu to obeležava zelenom bojom.Crvena u saobraćaju znači zabranu to samo naši mogu da smisle
  • DZ D

    25.10.2016 10:41
    Bravo
    Bravo sto mislite na bicikliste. Samo sklonite motore i male i velike...sa biciklistickih staza.Sve sto ima motor neka ide medju vozila sa motorom .Ili i njima napravite stazu :-), jer kada pored bicikliste zazuji i proleti "KRUZER" MOTOR ..padaju biciklisti!!!!.
  • NikT

    25.10.2016 10:36
    Odlicno
    Odličan predlog,samo što bi trebalo ofarbati sa fluoroscentnom farbom. Jos kad bi ubacili, da preko dana skuplja svetlost, a preko noci da sija. E to bi bio vrhunski potez.
  • Tarzan

    25.10.2016 10:33
    SVAKA CAST!
    Svaka vam cast. Jako mi drago da se radi na ovakvim stvarima. Trebalo bi to uraditi i na ostalim deonicama koje nemaju biciklisticke staze. Pitanje je samo koliko ce se vozaci pridrzavati pravila i izbegavati da voze po ovoj crvenoj stazi.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna