Radnici "Puta" su specijalnim materijalom crvene boje označili biciklističke staze, odnosno trake, u Kisačkoj ulici, čime su one postale mnogo vidljivije za sve učesnike u saobraćaju.
Videli u Holandiji da je tako .Trebalo bi i u kruznim tokovima primenuti one kugle ko u Madjarskoj.I to bi bila super ideja,ne bi vise bilo cukanja u kruznim tokovima!
Poštovani "Vlada", odredbe propisa na koje se pozivate više nisu na snazi. 2009. godine nisu donete izmene, već potpuno nov zakon čije je važenje utvrđeno u prelaznim i završnim odredbama. Prečišćeni tekst Zakona o bezbednosti saobraćaja na putevima ("Sl. glasnik RS", br. 41/2009, 53/2010, 101/2011, 32/2013 - odluka US, 55/2014, 96/2015 - dr. zakon i 9/2016 - odluka US) kojima su regulisanja ova pitanja možete naći i online (npr. u Paragrafovoj bazi). U članu 7, stav 1, tačke 13 i 26 glase:
"13) biciklistička traka je saobraćajna traka namenjena isključivo za saobraćaj bicikala, mopeda i lakih tricikala,"
"26) biciklistička staza je put namenjen isključivo za kretanje bicikala,"
Ove odredbe su na snazi i primenjuju se, što znači da za vožnju mopeda na biciklističkoj stazi možete biti kažnjeni jer ne vozite po površini koja je namenjena toj vrsti vozila. Vozilo o kome pričate se sada deklariše kao moped ili laki tricikl. Kada je rađena kampanja informisanja o novom zakonu, usled većeg broja bitnih izmena ovome se nije pridao veći značaj, pa veliki broj ljudi koje pogađa za ovu izmenu i ne zna. Takođe važeći Zakon o javnim putevima ("Sl. glasnik RS", br. 101/2005, 123/2007, 101/2011, 93/2012 i 104/2013) nije usaglašen sa ovim definicijama, ali on ne reguliše pravila saobraćaja, već tehnički i pravni položaj puteva. Svako dobro.
Zakona o bezbednosti saobraćaja na putevima, uključujući i izmene iz 2009. godine na koje verovatno misliš:
Član 10.
14) biciklistička staza je izgrađena saobraćajna površina namenjena za saobraćaj bicikala i bicikala sa motorom koja se proteže uzduž kolovoza i koja je od njega odvojena i obeležena propisanim saobraćajnim znakom;
29) bicikl sa motorom je vozilo na motorni pogon sa dva ili tri točka, čija radna zapremina motora nije veća od 50 cm3 i koje na ravnom putu ne može da razvije brzinu veću od 50 km na čas;
To u stvarnosti znači motor do 50 kubika; isto važi i za biciklističku traku, koja je u pitanju u Kisačkoj.
S obzirom da sam u celoj raspravi na vašoj strani, shvatite ovo dobronamerno: nije neophodno da imate pravnika, ali barem onda nekog ko razume propise.
Bojenje staza i traka standardno je u mnogim zemljama, ali se koriste različite boje (crvena, plava, zelena). Zelena se koristi u SAD, Australiji, plavu ćete videti u Danskoj, crvenu u Sloveniji, Holandiji itd. Zelena je boja za koju se prilikom anketiranja 2014. godine opredelilo čak oko 80% novosadskih biciklista ( http://www.nsbi.org.rs/biciklisti-preferiraju-zelenu-boju-staze ), dok je crvena bila najnepopularnija.
Poštovani "Vlada", biciklističke staze su u poslednjih 7 godina namenjene isključivo za kretanje biciklista.
Poštovani "ex chapman", u gomili biciklističkih problema postoje prioriteti, a prisustvo mopeda i motora na stazama je sezonska i marginalna pojava spram drugih. U radnoj grupi učestvujem (bez nadoknade) da bih doprineo poznavanjem teme i zajednice. Funkcije me ne interesuju, ali me interesuje da institucije uvažavaju građane, naše probleme, potrebe, stavove, predloge i slično.
Poštovani "ja", dobro je reći javno šta građani preferiraju i koje opcije postoje. Sugestija je i ranije predstavljana nadležnima na osnovu anketa, pitanje je izbora koje je bolje pomenuti kad se posao počinje i materijal testira nego za 10 godina. Posao koji je urađen u Kisačkoj je svakako za pohvalu. Koriste se novi materijali, nova rešenja, površina je presvučena materijalom koji ne proklizava itd. i ako pratite društvene mreže, videćete veoma snažnu i pozitivnu reakciju biciklističke zajednice. Svako dobro.
Neka mi neko objasni ovo: ako ja ne smem da vozim motocikl po bici stazi, zasto biciklista sme da vozi bicikl po motoputu? Ako ja njega ugrozavam vozeci po bici stazi, na isti nacin ugrozava i on mene vozeci po motoputu.
A sto se trusta "mozgova" poznatih kao Agencija za bezbednost u saobracaju tice, s obzirom da se onime sto im ime kaze i ne bave, treba ih ili preimenovati u Agenciju za kaznenu politiku u saobracaju ili ukinuti.
@Vlada по закону уведеном 2009. Бициклистичка стаза је намењена само и искључиво за бициклисте и забрањена је за било који вид моторних возила. То што ти спомињеш је бициклистичка трака, управо ово што су данас офарбали. Туда смеју мопеди, лаки трицикли и лаки четвороцикли.
Pa gde ste hejteri? Vidim da ste pre neki dan mrzeli vojsku, sad malo mrzite bicikliste. Jadno je bili mali iskompleksirani hejter.
Biciklisti su retki u gradu i ovoj drzavi da imaju m*da da izadju na ulice i da se bore za svoja prava. Zasto to drugi ne rade? Cega se plasite? Lako je biti m*donja na internetu....
Kako ste svi pametni preko komentara, i kako se svi borite preko komentara za pesake i motorna vozila. Biciklisticka inicijativa menja ono sto je zanima: uslove za bicikliste. Napravite neku pesacku ili vozacku inicijativu pa izgurajte to sto hocete.
Svi ucesnici u saobracaju osim biciklista poseduju dozvolu za upravljanje vozilom sto je dokaz da su obuceni da ucestvuju u saobracaju. Bicikove moze da vozi svako bez obzira da li zna da se ponasa u saobracaju ili ne....
Naravno, nemoj da se neko slučajno seti da uskrati prihod "Parking servisu" i izmesti parking odatle. Tada bi biciklisti mogli do ivičnjaka, što širi prostor automobilima.
manijaci na biciklima uopšte ne prepoznaju pešake na prelazima, ne zaustavljaju se, jednostavno misle kako su Bogom dani da gaze! Treba ucrtati na svakom prelazu zebru, staviti znak da je u pitanju pešački prelaz, a ne da ovako da čekam budaletinu na lakat kada neće da stane kod Štranda!
Crvena boja je odvratna. Umesto prostornog planiranja imamo prostorno unakazivanje. Ne zamerite, prostora treba i za bicikle jasno ali ovo je sve budzenje i ubudzavanje i mazanje. Predlazem onda ceo grad tako u crvenu dok svi ne popadamo u nesvest od boja. Uzas.
Kao i većina komentara protiv biciklista, i ovaj se zasniva na gluposti i neznanju. Na biciklističkim stazama je dozvoljeno, tj. obavezno kretanje motora i mopeda do 50 kubika; to često zloupotrebljavaju i motori sa malo većim kubikažama, ali je sasvim nerealno da će se biciklisti podići u protest zbog 15-tak motoraša, koji obično ni ne krše propisanu brzinu. Sa druge strane, da pešaci zapravo imaju ozbiljan problem sa jurcanjem na biciklističkim stazama, a ne da je to samo puko proseravanje, prvo bi insistirali da se odatle uklone motori, pošto SAMO oni zapravo mogu da probiju propisano ograničenje brzine i jedini imaju dovoljnu masu i brzinu da zapravo nekog i povrede.
Pešački prelazi u Novom Sadu nisu obeleženi preko biciklističkih staza - na stotine je takvih mesta (svratite do Futoške pijace ...) - i tu, "naravno" biciklisti imaju prednost! Mnogi veoma agresivno isteruju svoja "prava". Kako tu niko ne pominje "zapad" i Evropu. Nikome od nadležnih ni na pamet ne pada da ovu anomaliju otklone, pešaci nemaju "Inicijatore", ne blokiraju ništa ... čak ni u strogo pešačkim zonama.
Ova ludost nadmudrivanja raznorodnih učesnika u saobraćaju, lično i slično samopromovisanje, zloupotreba uticaja i položaja - mora hitno da se završi - za opšte dobro. Krajnji je čas da se neko istinski posvećen, ponavljam, istinski posvećen, pobrine da se u Novom Sadu uspostavi saobraćaj u skladu sa važećim propisima, da se svim učesnicima obezbedi ono zbog čega sve to i postoji - da najsigurnije, najracionalnije i najbrže sto može stigni kuda su naumili. Ma koje sredstvo koristili. Hteli to "neki" ili ne, trenutno su najbrojniji učesnici pešaci i motorna vozila i nikakva drčnost tu ne može ništa.
Posebna i naročito tragična priča su oni koji treba taj isti saobraćaj da planiraju, projektuju, organizuju i nadziru. Pomenuću samo mesto (sme li se to nazvati raskrsnicom?) gde se stiču Cara Dušana, Ive Andrića, Bulevar Evrope, Patrijarha Pavla itd. To je zločin! Regulacija znači stvaranje uslova za najracionalnije odvijanje saobraćaja u datim uslovima - u ovom gradu ona služi za ometanje, rezanje i usporavanje! Kako nam rade semafori? Zato dodajmo još 11 novih!
Stvarno smo neverovatan narod! Kad nema biciklisticikh traka, STO IH NEMA? Kada ih ima, STO NISU OFARBANE? Kad se ofarbaju, A STO NISU U ZELENO OFARBANE? Nasem narodu covek stvarno ne moze da ugodi!
odlična stvar. ali neko ovde pomenu motorcikle - i oni "uredno" koriste biciklističke staze, ali se "biciklistička inicijativa" time ne bavi. znaju oni kome ne smeju da se zamere. ali se zato efikasno obračunavaju sa dečjim kolicima i "bezobraznom" decom koja šetaju po pešačkim zonama i parkovima! čim je g. Trifunović dobio državnu funkciju u nekoj komisiji odma' i je jasno koliko je sati! u Srbiji se čak i dobre stvari, poput promovisanja bicikla kao jednog od najboljih urbanih prevoznih sredstava, izvrgnu u svoju zlu suprotnost i budu zloupotrebljene!
Mozda je bolje bilo da su SREDILI celu ulicu.............................................. sa behatonom i odvojili fizicki biciklisticku i pesake. Mozda je ovo cak i klizavo.
Ne znam gde se to bici staza obelezava zelenom bojom?! Odakle im ova informacija... Crvena je svuda prisutna, dosta vam je samo do Segedina otici i videcete primer...
Ja imam da vam prodam bas tu boju koja svetli usled akumuliranja dnevne (i vestacke) svetlosti.. pa ako ste zainteresovani javite se ;) Ma imam kakve god ocete boje :)
U Nemačkoj se koristi crvena (bar u Bavarskoj), uglavnom na raskrsnicama i na mestima gde se sa sporednog puta priključuje na glavni. Ovde koliko vidim ima par štrafti koje nemaju smisla (ova kod stanice kod apoteke), ali ako je zbog testiranja boje i materijala onda ok. Bravo za biciklističku inicijativu.
Bravo sto mislite na bicikliste. Samo sklonite motore i male i velike...sa biciklistickih staza.Sve sto ima motor neka ide medju vozila sa motorom .Ili i njima napravite stazu :-), jer kada pored bicikliste zazuji i proleti "KRUZER" MOTOR ..padaju biciklisti!!!!.
Odličan predlog,samo što bi trebalo ofarbati sa fluoroscentnom farbom. Jos kad bi ubacili, da preko dana skuplja svetlost, a preko noci da sija. E to bi bio vrhunski potez.
Svaka vam cast. Jako mi drago da se radi na ovakvim stvarima. Trebalo bi to uraditi i na ostalim deonicama koje nemaju biciklisticke staze. Pitanje je samo koliko ce se vozaci pridrzavati pravila i izbegavati da voze po ovoj crvenoj stazi.
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
FOTO: Crvene staze za bicikliste u Kisačkoj ulici
Autor: 021.rs
Novi Sad
•25.10.2016.
•10:01 > 22:22
Komentari 40
Super
Marko Trifković
"13) biciklistička traka je saobraćajna traka namenjena isključivo za saobraćaj bicikala, mopeda i lakih tricikala,"
"26) biciklistička staza je put namenjen isključivo za kretanje bicikala,"
Ove odredbe su na snazi i primenjuju se, što znači da za vožnju mopeda na biciklističkoj stazi možete biti kažnjeni jer ne vozite po površini koja je namenjena toj vrsti vozila. Vozilo o kome pričate se sada deklariše kao moped ili laki tricikl. Kada je rađena kampanja informisanja o novom zakonu, usled većeg broja bitnih izmena ovome se nije pridao veći značaj, pa veliki broj ljudi koje pogađa za ovu izmenu i ne zna. Takođe važeći Zakon o javnim putevima ("Sl. glasnik RS", br. 101/2005, 123/2007, 101/2011, 93/2012 i 104/2013) nije usaglašen sa ovim definicijama, ali on ne reguliše pravila saobraćaja, već tehnički i pravni položaj puteva. Svako dobro.
Vlada
Zakona o bezbednosti saobraćaja na putevima, uključujući i izmene iz 2009. godine na koje verovatno misliš:
Član 10.
14) biciklistička staza je izgrađena saobraćajna površina namenjena za saobraćaj bicikala i bicikala sa motorom koja se proteže uzduž kolovoza i koja je od njega odvojena i obeležena propisanim saobraćajnim znakom;
29) bicikl sa motorom je vozilo na motorni pogon sa dva ili tri točka, čija radna zapremina motora nije veća od 50 cm3 i koje na ravnom putu ne može da razvije brzinu veću od 50 km na čas;
To u stvarnosti znači motor do 50 kubika; isto važi i za biciklističku traku, koja je u pitanju u Kisačkoj.
S obzirom da sam u celoj raspravi na vašoj strani, shvatite ovo dobronamerno: nije neophodno da imate pravnika, ali barem onda nekog ko razume propise.
Marko Trifković
Poštovani "Vlada", biciklističke staze su u poslednjih 7 godina namenjene isključivo za kretanje biciklista.
Poštovani "ex chapman", u gomili biciklističkih problema postoje prioriteti, a prisustvo mopeda i motora na stazama je sezonska i marginalna pojava spram drugih. U radnoj grupi učestvujem (bez nadoknade) da bih doprineo poznavanjem teme i zajednice. Funkcije me ne interesuju, ali me interesuje da institucije uvažavaju građane, naše probleme, potrebe, stavove, predloge i slično.
Poštovani "ja", dobro je reći javno šta građani preferiraju i koje opcije postoje. Sugestija je i ranije predstavljana nadležnima na osnovu anketa, pitanje je izbora koje je bolje pomenuti kad se posao počinje i materijal testira nego za 10 godina. Posao koji je urađen u Kisačkoj je svakako za pohvalu. Koriste se novi materijali, nova rešenja, površina je presvučena materijalom koji ne proklizava itd. i ako pratite društvene mreže, videćete veoma snažnu i pozitivnu reakciju biciklističke zajednice. Svako dobro.
Vojvosadjan
saramakas
A sto se trusta "mozgova" poznatih kao Agencija za bezbednost u saobracaju tice, s obzirom da se onime sto im ime kaze i ne bave, treba ih ili preimenovati u Agenciju za kaznenu politiku u saobracaju ili ukinuti.
Симица
Ulicar
Biciklisti su retki u gradu i ovoj drzavi da imaju m*da da izadju na ulice i da se bore za svoja prava. Zasto to drugi ne rade? Cega se plasite? Lako je biti m*donja na internetu....
Huncut
sma_t_rac
Dule
ĐURA
lala
B54
RIZBO
đokica
Blajv
Simpatično kako uvek najveće pi*ke od ljudi fantaziraju o nekakvom laktanju i fajtu s biciklistima.
RIZBO
Kaligula
Lala
25.10.2016 • 11:48
A šta će da spreči kojekakve da tu parkiraju i zaustavljaju svoje automobile, kombije i slično?
@Ni do sada niko nije tu zaustavljao kola, jasno je bilo belom linijom iscrtano dokle je parking, dokle je staza za bicikle.
Perica
Vlada
Kao i većina komentara protiv biciklista, i ovaj se zasniva na gluposti i neznanju. Na biciklističkim stazama je dozvoljeno, tj. obavezno kretanje motora i mopeda do 50 kubika; to često zloupotrebljavaju i motori sa malo većim kubikažama, ali je sasvim nerealno da će se biciklisti podići u protest zbog 15-tak motoraša, koji obično ni ne krše propisanu brzinu. Sa druge strane, da pešaci zapravo imaju ozbiljan problem sa jurcanjem na biciklističkim stazama, a ne da je to samo puko proseravanje, prvo bi insistirali da se odatle uklone motori, pošto SAMO oni zapravo mogu da probiju propisano ograničenje brzine i jedini imaju dovoljnu masu i brzinu da zapravo nekog i povrede.
Plavić
Ova ludost nadmudrivanja raznorodnih učesnika u saobraćaju, lično i slično samopromovisanje, zloupotreba uticaja i položaja - mora hitno da se završi - za opšte dobro. Krajnji je čas da se neko istinski posvećen, ponavljam, istinski posvećen, pobrine da se u Novom Sadu uspostavi saobraćaj u skladu sa važećim propisima, da se svim učesnicima obezbedi ono zbog čega sve to i postoji - da najsigurnije, najracionalnije i najbrže sto može stigni kuda su naumili. Ma koje sredstvo koristili. Hteli to "neki" ili ne, trenutno su najbrojniji učesnici pešaci i motorna vozila i nikakva drčnost tu ne može ništa.
Posebna i naročito tragična priča su oni koji treba taj isti saobraćaj da planiraju, projektuju, organizuju i nadziru. Pomenuću samo mesto (sme li se to nazvati raskrsnicom?) gde se stiču Cara Dušana, Ive Andrića, Bulevar Evrope, Patrijarha Pavla itd. To je zločin! Regulacija znači stvaranje uslova za najracionalnije odvijanje saobraćaja u datim uslovima - u ovom gradu ona služi za ometanje, rezanje i usporavanje! Kako nam rade semafori? Zato dodajmo još 11 novih!
Ja
Бициклиста
Neko tamo
ex chapman
Nomad
ponja
Trt
Nemo' ni ti da se buniš kad te onda neko nahrani tvojim retrovizorom.
neko
Damir
Vojvosadjan
/
Biće i zloupotreba
munja
Steva
DZ D
NikT
Tarzan
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar
NAJČITANIJE U POSLEDNJIH 72H